Drobečková navigace

Turistika

Vlčí rokle

Benešov

Cestu do přírodní památky Vlčí rokle je nejlepší začít v Prosečnici nedaleko Týnce nad Sázavou. Je tam parkoviště, zastávka busu i vlaku. Od nádraží se vydáte po ŽTZ dolů na silnici směrem na Jílové…

Dům umění Ostrava

Ostrava-město

Dům umění je zajímavou funkcionalistickou stavbou. Uvidíme v něm rozsáhlou sbírku obrazů, zvláště z 19. a 20. století. Galerie výtvarného umění v Ostravě byla založena v roce 1952 jako krajská…

Samotišky

Typ

Obec Samotišky se nachází 4 km Sv od Olomouce při silnici Na Svatý kopeček. Na kruhové křižovatce na začátku Samotišek odbočíte vlevo a po vyjetí mírného kopce se pár metrů za ním dáte vpravo a asi…

Dolany-kartouzka

Olomouc

Klášter a husitskou pevnost Kartouzku, najdete v Dolanech po projetí návsí směrem na Jívovou. Projedete kolem bývalého zámku,nyní OÚ a asi po půl kilometru se dostanete k místu,kde silnice tvoří…

Dolany-letohrádek

Typ

Letohrádek stojí uprostřed farské zahrady, která je za farou uprostřed obce vedle farního kostela sv.Matouše. Je mnohoúhelníkového tvaru se zděným přízemím a roubeným patrem postaveným v orientálním…

Dolany-zámek

Typ

Obec Dolany leží 9 km od Olomouce a 1 km vpravo od silnice z Olomouce do Šternberka, ke kterému je také 9 km. Barokní zámek v Dolanech , nyní OÚ se nachází po levé straně zatáčky při silnici na…

Rozhledna na Hlíně

Brno-venkov
Typ

První rozhledna na Hlíně byla postavena v roce 1910 a měla dvě vyhlídkové plošiny. Horní se nacházela ve výši 17 m nad zemí. Ke slavnostnímu otevření byly vydány i dvě dobové pohlednice. Byla první…

Cholina-tvrz

Typ

Obec Cholina leží 17 km západním směrem od Olomouce, vlevo od dálnice směrem na Svitavy a 8 km od Litovle. Má bohatou kulturní tradici. V 15.stol. byla v Cholině sepsána bohatě zdobená kniha…

Vratíkov - přírodní rezervace

Blansko

Jedná se o výrazný vápencový hřbet se třemi vrcholy, který se nachází jižně od obce Vratíkov. Je pokračováním devonských vápenců na sever od Moravského krasu. Bývá též nazýván Vratíkovský kras. Je…

Památník obětem čarodějnických procesů

Jeseník

Památník obětem čarodějnických procesů na Jesenicku v letech 1624-1684. Vedle silnice, v místě poprav, kamenný Památník v podobě plamene.